Oglądałem aktualnie drugi konkurs narciarski Turnieju Czterech Skoczni. Nie będę robił sprawozdania z tych zawodów, chociaż zostały fantastyczne. Uwagę moją zwróciła wszechogarniająca reklama , na i w czasie zawodów sportowych. Reklama wszystkiego, i wszędzie, również na strojach sportowców, ich indywidualnym sprzęcie. Zrobione nadruki na koszulkach, a właściwie na kombinezonach, reklamują zarówno firmy, marki, czy modne towary. Właściwie każdy centymetr kwadratowy powierzchni wypełniają napisy,rysunki i różnorodne banery. Nawet kask na głowie zawodnika , to „jedna” reklama. Te zmyślne reklamy, nie są darmową upowszechnianiem, niemniej jednak przynoszą znaczne profity inwestycyjne, o kilka wyższe niż same nagrody sportowe. Dochody z takich kontraktów, ponoszone przez sponsorów, zasilają kasę nie tylko sportowca, ale również całego sztabu szkoleniowego. Sponsoring w sporcie przybiera ogromne rozmiary i dzięki temu uprawianie sportu na wysokim poziomie przynosi najlepszym sportowcom fortuny. Różnorakie dyscypliny sportowe,w współzależności od popularności, znajdują chętnych sponsorów, gotowych inwestować znaczne sumy kasy.
|
|